Již od mládí mě zajímala technika a jak věci fungují. Vystudoval jsem obor Mechanik seřizovač / Automechanik. Tudíž ze začátku jsem nevěděl, že mě to co dělám nyní, tak chytne. V prvních okamžicích mé kariéry jsem začal pracovat jako Mechanik a diagnostik u osobních automobilů. Kde jsem pochytil základní pracovní návyky a získal první zkušenosti s pacovními postupy, návody, normami atp. Ale u této pracovní náplně jsem nechtěl zůstat. I když jsem se naučil hodně nových a zajímavých věcí. Přemýšlel jsem co dál!
Za nějáký čas jsem se uchýlil k zaměsnání v korporátu na pozici mechanik seřizovač. Tam jsem se nadchnul pro mechaniku a jenoúčelové stroje a zařízení. Práce byla zajímvá a dost jsem se naučil. Po nějákém čase jsem postoupil na pozici technologa výroby. Zde ale bylo více papírování než samotné mechaniky. Již v tomto čase jsem se ve volných chvílích začal učit modelovat díly pomocí Autodek Inventoru. Občas bylo třeba v práci něco namalovat, upravit, předělat, navrhnout. To mě bavilo.
Úzce jsem spolupracoval s údržbou a místními inženýry. Byl zde zaměsnán jeden starší kolega. Věnoval se právě navrhování a úpravám jednoúčelových zařízení a různých mechanických dílů. A právě v tom období kdy jsem začal s 3D návrhy, mě oslovil s nabídkou jestli bych nešel pracovat místo něj, že za nějáký čas odchází do důchodu. To byla má šance. Samozřejmě jsem souhlasil. Vše domluvil s vedením a opustil jsem pozici technologa výroby a přešel na pozici CAD specialista. Pod jeho dohledem jsem s ním ještě nějaký čas spolupracoval. právě do doby než se s firmou rozloučil a odešel do důchodu.
Od té doby se věnuji svému koníčku naplno. Jak na hlavní pracovní poměr tak ve volných chvílích na vlastní pěst. Při své praci jsem získal mnoho zkušeností a mnoho kontaktů na dodavatelké firmy. A s některýmy udržuji dobré vztahy dodnes. Se dvěmi firmami úzce spolupracuji i na své jedné volné noze. A to s RK Technology (Joefodol) a Pavel Trnečka (Hradec Králové). Obě velmi kvalitní firmy se zodpovědným přístupem ke své práci.
Při této práci jsem začal dálkově studovat ještě jednu školu. Provozní elektrotechnika. Vyžadovali to tam po nás a to z důvodu, že jsme přecházeli z mechaniky na elektroniku. Rozumějte korporát vyráběl palivová čerpadla a přecházelo se postupně na navigace, displeje a podobné věci. Školu jsem prošel celkem bez problému. :) 3 roky studia a na závěr maturita a to v 39 dá zabrat. :)
Dále se ve volném čase věnuji programování. Nejobsáhlejší zkušenosti mám v C# dále pak PHP, HTML, CSS, python, Kotlin. Na PHP běží i tato má jednoduchá stránka. S tím se pojí i záliba okolí elektroniky a zejmena PC a jeho HW.
Ale na prvním místě je vždy rodina, mé dvě děti a manželka. :)
Technical Equipment Specialist Senior
Continental Automotive
3D CAD Specialista (konstruktér). Vývoj zařízení, přípravků, dílů a jednoúčelových strojů a zařízení. Zpracování 3D modelů a výkresové dokumentace zařízení a přípravků až po rozpady jednotlivých sestav. Vše v 3D - pomocí nástroje jako je Autodesk Inventor.
Technolog výroby
Continental Automotive
Správa výrobních linek, zpracování výrobní dokumentace. Návrhy úprav výrobních linek a přípravků. Zavádění nových dílů do výroby. Změnová řízení.
Mechanik seřizovač
Siemens VDO
Údržba a seřizování výrobních linek. Opravy mechanických dílů a diagnostika závad jednoúčelových zařízení. Nastavování parametrů strojů a jejich ladění pro správnou funkci.
Mechanik opravář motorových vozidel
Opel Autosalon Master
Diagnostika a opravy silničních motorových vozidel.
Integrovaná střední škola technická Mělník
Provozní elektrotechnika
Je připraven k výkonu prací na rozvodech v obytných a průmyslových objektech, montáží, údržbě a opravách elektrických zařízení souvisejících s povoláním provozní Mechanik elektrotechnik, elektromechanik, elektromontér, mechanik měřících, regulačních přístrojů, systémů zabezpečení, systémů protipožární techniky, kamerových systémů a jakékoliv slaboproudé instalace. Po zvýšení kvalifikace praxí může zastávat funkce technicko-hospodářských pracovníků, revizního technika, vedoucího provozovny, apod., dále se může uplatnit v samostatném podnikání v oblasti montáže, údržby, revizí a oprav elektrických zařízení.
Integrovaná škola technická OOP
Mechanik opravář motorových vozidel
Je připraven provádět údržbu a servisní činnosti motorových vozidel. Naučí se nacházet závady, odhalovat jejich příčiny, opravovat a seřizovat jednotlivé součásti motorových vozidel: motorů a jejich příslušenství, převodových ústrojí, podvozků, na základní úrovni i elektrických rozvodů a elektrické výstroje vozidel. Získá dovednosti montážních prací, ale také znalosti jednotlivých součástí vozidel, principy jejich fungování a obvyklé závady, práce s diagnostickými přístroji.